رویکرد نوآوری:
این
رویکرد بر این اساس است که ما باید همواره در جستجوی ایدههای نو و خلاقانه باشیم
که بتوانند محصولات و خدمات ما را بهبود بخشند و یا محصولات و خدمات جدیدی را
ایجاد کنند که با نیازها و انتظارات مشتریان و ذینفعان ما همخوانی داشته باشند و
ارزش افزوده بالایی برای ما ایجاد کنند. این رویکرد به ما کمک میکند تا با
تغییرات محیط خارجی همگام شویم و از رقبای خود پیشی بگیریم و مزیت رقابتی پایداری
برای خود ایجاد کنیم.
برای
کلیه موارد مرتبط با پروژه های نوآورانه، شاخصهای اثرگذاری پروژه نوآورانه بر کاهش
هزینه عملیاتی، اثرگذاری نوآوری بر کاهش توقفات تولید و یا اثرگذاری آن بر کاهش
روزهای توقفات تولید و ... تعریف می گردد. به این صورت پژوهش و فناوری با رویکرد
مدیریت تکنولوژی و مدیریت نوآوری در سازمان برقرار می گردد.
• ایجاد فضای مناسب و تشویقکننده برای خلاقیت و
نوآوری
• ایجاد تیمهای متنوع و مشارکتی برای تولید
ایدههای نو و خلاقانه
•
انجام مطالعات و تحقیقات بازار برای شناسایی
نیازها و انتظارات مشتریان و ذینفعان
• انجام آزمون و ارزیابی ایدههای نو و خلاقانه
برای بررسی امکانپذیری و تأثیرگذاری آنها
• انجام پژوهش و توسعه برای تبدیل ایدههای نو و
خلاقانه به محصولات و خدمات جدید یا بهبودیافته
• انجام بازاریابی و تبلیغات برای افزایش آگاهی
و تقاضا برای محصولات و خدمات نوآورانه
• انجام همکاریها و مذاکرات با نوآوران و
خلاقان برای دریافت حمایتها و انتقال تجربهها
• انجام برنامههای آموزشی و توسعهای برای
افزایش دانش و مهارت کارکنان و مشتریان در زمینه نوآوری